weg van het vredige en heerlijke water in Zanzibar - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu weg van het vredige en heerlijke water in Zanzibar - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu

weg van het vredige en heerlijke water in Zanzibar

Door: Babrera Kraan

Blijf op de hoogte en volg Barbera

24 December 2012 | Tanzania, Dar es Salaam

Toch gekozen om door te reizen. We gingen met de nachtferry naar Dar es Salam. Zo overbrugden we een nacht en hadden we nog een hele dag om naar Arusha te reizen. Ik wilde graag de Mount Kilimanjaro zien en de Crater Ngoro maar het lot besliste anders. In tegenstelling tot Zanzibar is heel Tanzania op reis met Kerst. Geen denken aan een ticket voor een bus naar Arusha. Lutz en ik hadden verschillende ideeen en zouden elkaar in Arusha ontmoeten. Mijn gebrek aan geduld speelde me parten. GEvolg is dat Lutz in een Dale dale ? kleine bus voor kleinere afstanden terecht kwam die na 15 uur in Arusha aankwam. Ik had gebeld dat het mij niet gelukt was. Lutz zei het was heel erg. Alles onder het stof.
Ik ontmoette Hoseini, een student die me aan Ton deed denken. Hij hielp me een hotelletje vinden in de buurt van het busstation en de volgende dag zouden we weer proberen in de rij te staan vanaf 6 uur s morgens. Hoseini wilde naar zijn opa.Ik was smorgens Lutz tegengekomen en hij riep op 26 december vertrekt de boot op het Tanganykameer ! Ik begreep dat ik dat niet zou halen en we kwamen langs Fast yet. Nu heb ik een ticket naar Mwanza voor vannacht kerstnacht. Gisteren ging ik met H. naar het museum in Dar Es Salaam en ook nog in een moderne Shopping Hall een andere camera gekocht want ik heb mijn camera w.s. in Zanzibar in de taxi laten liggen. Ik heb wel zijn tel. nr. maar hij spreekt bijna geen Engels, alleen Swahili. De moeder van Hoseine een ontzettend aardige vrouw wilde me wel helpen maar ik kan haar nu niet bereiken.
Ben nu in een guesthouse vlakbij het vliegveld en er zijn allerlei eetstalletjes enz. ook dit internetcafe. Na een stroomstoring doet de computer het fantastisch ! Ik heb ook even meer tijd. Ik geniet nog steeds met volle teugen. Ik vind het zo boeiend om zo n andere wereld te zien en als ik dan nog leuke mensen ontmoet is het prachtig. Maar ook alleen gaat het goed. Toch maar weer verder met Lutz als het lukt dat we de boot halen. Het lijkt me ook weer een groots avontuur. We zijn een week op de boot. W.s. zal ik niet zoveel internet daar tegenkomen dus het kan even duren voor jullie weer iets horen, maar wie weet. Bedankt voor alle reakties en allemaal een goed en gezond 2013 gewenst.
Naast mijn guesthouse in een feest ter ere van Kerst. DE Reggae muziek davert al. Toch maar een taxi besteld om naar het vliegveld te gaan. Zo in donker. Ik ben hier de enige blanke en dat is grappig om mee te maken.
Ik ben eerste kerstdag om 8.00 in Mwanza en probeer bus te vinden naar Kiguma en dan op zoek naar de boot.... Jullie horen meer .....

  • 24 December 2012 - 17:48

    Marina Orchudesch:

    Hoi Barbera, Wat interessant allemaal. Ik zou er wel bij willen zijn. Ik hoop dat je de boot haalt, en dat je een goede Kerst hebt. Wel wat anders dan hier. Ik ben verkouden, mijn stem laat het afweten. Maar morgen ga ik naar Alex en Mirjam en 2de kerst hebben we een leuk etentje hier beneden. Dus heb geen medelijden met ons. Ik wens je heel veel plezier en ook een beetje geluk, want dat heb je wel nodig. Liefs, Marina.

  • 24 December 2012 - 18:29

    Jet:

    Hallo Babera
    Wat een avonturen allemaal weer.
    Hier nu kerstavond,buiten 10 gr. en veel regen.
    Goede reis verder
    Groet Jet.

  • 24 December 2012 - 20:35

    Johan Van Knegsel:

    De vier cijfers
    (een sprookje van Johan van Knegsel)

    In de kamer waren vier cijfers: Het waren de nul, de een, de twee en de drie. Het was feest en de cijfers dansten door elkaar.
    In de kamer was ook een befaamd uurwerk. Het uurwerk sprak tot de cijfers:
    “Ik kan heel mooi slaan. Wat willen jullie dat ik voor jullie sla?”

    De drie zei: “Sla voor mij maar drie keer, want ik ben de drie.”
    De twee antwoordde vervolgens: “Ik wil dat je dat twee keer doet. Want ik ben de twee.”
    De een gaf daarop ten antwoord: “Omdat ik de een ben, wens ik dat je dat allemaal één keer herhaalt.”
    Tenslotte zei de nul: “Daar hoeft voor mij niets meer bij, want ik ben de nul. Ik ben niets.”

    Het feest ging verder en de cijfers dansten onvermoeibaar. En precies toen zij hun plaats in de ruimte hadden gevonden, begon het uurwerk trots te slaan.
    Twaalf keer sloeg het.

    Naast de twee stond de nul en daarnaast de een. Ten slotte was daar de drie.
    Twee – nul – een – drie.

    Tweeduizend dertien.

    Gelukkig Nieuwjaar!

    [Maar natuurlijk eerst nog een zalig kerstfest toegewenst en het doet me goed dat jullie van jullie reis genieten.]

  • 24 December 2012 - 21:23

    Marry Domburg:

    Ha Barbera, het is weer boeiend om je mail te lezen.Wil je ook namens mijn Jan een vredig en gezond nieuw jaar toe wensen.l Liefs van ons.

  • 24 December 2012 - 21:25

    Jan Talens:

    Hoi Bar,

    Vind het russe dat het tot nu toe zo goed gaat en dat
    je het erg naar de zin hebt. Hoop dat de verdere reis ook
    zo voort varend gaat.
    Doe Luths de groetjes van mij en jij een dikke pakkerd
    en doe voorzichtig met je tweetjes.
    En een voor spoedig en gezond 2013

    Groetjes en dikke smok Jan.

  • 26 December 2012 - 23:11

    Lineke Dekker:

    Hoi Barbera,
    Wat fijn dat je zo geniet. Ik vind het toch zo moedig van je. Hopelijk blijft het een interessante reis met veel leuke ontmoetingen. Een heel goed 2013 toegewenst.

    Lineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbera

Ik ben Barbera 63 jaar, en reis van Kenya naar Kaapstad in 10 weken. Samen met Lutz een vriend uit Duitsland. Ik ga proberen dit te verslaan op de computer, via internetcafe en hostels waar we verblijven.

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 12233

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: