levende kerststal in de bus op tweede kerstdag - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu levende kerststal in de bus op tweede kerstdag - Reisverslag uit Mbeya, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu

levende kerststal in de bus op tweede kerstdag

Door: Barbera \kraan

Blijf op de hoogte en volg Barbera

28 December 2012 | Tanzania, Mbeya

\nou dat lukte dus van geen kant. \ik kwam aan om zeven uur dat is 13 uur in de bus en het schip was weg. Wel heel mooie natuur en in de bus was het een drkte van belang, veel kerstkindjes van die leuke bruine kindjes zo handig op de rug van moeder gebonden en een levende kip in een teitlje liet regelmatig van zich horen. Naast mij zat amos, leuk steeds die bijbelse namen. \hij had littekens, gevallen met de motor. \motoren zie je hier veel maar met deze wegen niet ongevaarlijk Soms is het een manier van vervoer. Gister ging ik met een motor achterop naar de lodge . \hetwas drie straten maar ik word gebracht en hoef niet te zoeken met mijn rugzak van 15 kg.
Gister de 27e was ook wel weer avontuurlijk hoewel niet altijd even leuk.
De bus en de road waren zo slecht. Eerst de bus stuk, wachten dan weer verder en zo hobbelen. \ik moest naar de wc ( eindelijk na vier dagen) en had zo n kramp dat ik duizelig werd liep naar voren en viel flauw en werd wakker toen de bus stil stond en iedereen naar me keek. \ik naar buiten in ht bos gelukt iets beter maar daarna toch overgeven en diarree. Gelukkig hielp een vrouw me heel lief. \ook al versta je elkaar niet toch heb je kontakt. Daarna was het beter en vandaag gaat het hopelijk goed dit stuk wat ik nu doe is een betere weg. \ik wil toch bij het meer komen en het schip opwachten in Kipili (niet lachen om het woord) \Als ik daar ben hoop ik een paar dagen te kunnen ontspannen en Lutz ook te vinden. De stuurde me een sms dat ook hij het schip niet gehaald had en nu de zelfde reis als ik doe alleen een dag achter. Ws. heeft hij \kiguma gezien ik alleen het busstation. \ik ontmoet steeds wel buitenlanders in de bus. Zo jammer dat Swahili de voertaal is in Tanzania. Ze leren wel Engels op school maar als je het niet gebruikt valt het weg. De rampreis van gisteren ... vervolg . De chauffeur liet iedereen grote keien verzamelen, want er stond een truck vast op de weg en om de geul op te vullen deze keien zodat de bus er over kan \ja, daar stond de truck veel mensen veel graven een andere truck met een kabel mensen duwen kabel breekt. \het duurt uren en dan eindelijk het lukt. |Mooi bos , niemands land veel vogels en een kudde geiten. Het wordt al donker en het is 12 uur in de nacht als we eindelijk in |Mpanda aankomen. \martin slaapt in het bushuis ik wil douchen en echt slapen. Dat lukt en nu ben ik in afwachting van de bus om 12 uur. De bus van 6 uur was vol. \lekker ontbeten en nu dit tikken.
Coby veel sterkte ik denk ook aan jou zie me bezig en denk o ja dit zou \Co ook leuk vinden. Aandacht van mensen en grappige kindertjes. Ze zijn hier trouwens eheel braaf die kleintjes. \krijgen ook veel aandacht van moeder maar luisteren ook goed. Bijn a geen initiatieven. \niks geen prinsen en prinsessen. \ook veel liefs aan mijn kinderen en kleinkinderen dag lieverds een gezond 2013 gewenst en oma komt nog niet terug maar wel over 6 weeekjes !!
Wytze hoop voor jou dat het goed gaat met de misere rond je huis. Dat er een positieve wind gaat waaien daar !
Tot een volgende keer w.s uit \malawi !

  • 28 December 2012 - 09:05

    Joke:

    Dag Barbera,

    Wat een belevingen allemaal. Hoop dat je je nu weer wat beter voelt en dat je de boot snel bereikt zodat je even lekker kan ontspannen en extra kan genieten van de mooie dingen die je ziet tijdens dit mooie avontuur. Dikke knuffel Joke, Ton, Sarah & Lotte


  • 28 December 2012 - 10:32

    Margaret:

    Dag Barbera, Ik ben het spoor (van je reis) al bijster maar geeft niet: Mooie verhalen! Ik hoop dat je snel verder opknapt en ook aan wat rust toekomt! Ik ga binnenkort de landkaart er eens bijpakken. Beste wensen voor (de reis in) 2013. Hartelijke groet, Margaret

  • 28 December 2012 - 11:22

    Johan Van Knegsel:

    Jambo!
    Een weg de, indien al verhard, eruit ziet als een verzameling bomkraters, een bus die defect raakt of vast komt te zitten in de modder of een fourwheeldrive die niet meer uit het mulle zand kan komen. Een dag langer doen over het traject dan je gepland hebt en onderweg langs de kant van de weg dan maar 's avonds je kamp opslaan. Zo ken ik Afrika weer.
    Maar van de andere kant een fantastisch en veelzijdig continent en die avontuurlijke ongemakken - in de beleving van verwende, gehaaste westerlingen - horen erbij! Dit is echt reizen.
    Leuk dat je ons op de hoogte houdt. Ik ben benieuwd hoe het je in Malaŵi bevalt.Aan het kaartje te zien, ben je al vlak bij de Malaŵiaanse grens.

  • 28 December 2012 - 13:17

    Heleen:

    Barbera ik heb bewondering voor jou! Hoe je het avontuur aan durft! Ik wens je veel reisplezier in goede gezondheid! Geniet ervan. We wachten jou verhalen af

    groetjes en succes met alles

  • 28 December 2012 - 17:09

    Cobykraan:

    hoi lieve zus wat een dingen maak je mee.
    fijn dat je het leuk vindt hoop dat het goed met je blijf gaan.
    doe rustig aan he denk veel aan je.
    hier ook rustig zie mijn kl. kind vaak het is een schatje.
    barbera fijne jaarwisseling en een gezond 2013 voor jou en luts
    van coby.

  • 28 December 2012 - 18:04

    Elly Ossewaarde:

    Hoi Barbera,
    Wat een avontuur zeg! Ik heb wel bewondering voor je dat je dit aan durft. Dat is pas echt reizen. Niet te vergelijken met een weekje Turkije AI. En als het vliegtuig dan vertraging heeft, dan is het leed al niet meer te overzien.
    Ik vind het prachtig die verhalen van jou. Maar moet eerlijk toegeven het zou niets voor mij zijn.
    Ik zou dan eerder georganiseerd gaan. Ik wens je dan ook verder een goede reis, en een goede jaarwisseling. Pas goed op jezelf. Liefs Elly

  • 28 December 2012 - 19:25

    Gerda:

    hoi lieve Barbera,
    Ongelofelijk wat jij allemaal meemaakt;;
    Zou het je niet na willen doen, maar heel leuk om het allemaal te lezen.
    Vind je een super sterke vrouw;;;
    Wens je nog 5 HELE MOOIE WEKEN en niet meer flauwvallen daar he
    Liefs van mij uit Belgie, ben bij Eric,,,
    hele dikke kusssss
    Gerda

  • 28 December 2012 - 19:39

    Marry Domburg:

    lieve Barbera,Wat eenbelevenissen allemaal. Zou dit echt niet aankunnen. Je hebt geen saaie vakantie op deze manier.Hoop van harte dat het in de komende weken je voldoende energie mag houden om je doel te bereiken wat je voor ogen heb.
    Ook al is het zo nu en dan onvoorspelbaar wat jullie te wachten staat.
    Wens je vanuit een nat Nederland alle goeds toe en geniet van al het moois wat je ziet en beleeft.
    Veel liefs van ons en kijk weer uit naar je volgende mail.

  • 28 December 2012 - 23:25

    Marry Van Waveren:

    Vanuit een regenachtig Hilversum, 23.00 uur ongeveer 6 graden + lezen we je reisverslag. En zo te lezen heb je letterlijk de boot gemist. Alvast een zeer goede jaarwisseling, een vooral gezonde voorspoedige komende 6 weken reis en spreken je nadat je weer thuis bent
    Groet
    Marry

  • 29 December 2012 - 12:12

    Geesje:

    Hoi Barbera,
    Het is erg leuk om op deze manier een beetje van je reis mee te kunnen maken. Heel avontuurlijk ook!
    Ook al is het afzien soms, dit lijkt me een geweldige ervaring.
    Geniet er van.
    Alvast een fijne jaarwisseling.
    Groetjes
    Geesje

  • 30 December 2012 - 11:47

    Cobykraan:

    Hoi lieve zus je heb het een en ander wel weer gezien en hoop dat je er van geniet.
    al je verhalen zijn prachtig en je ben een kanjer zeer aventuurlijk zou zo met je mee willen maar ook dan kunnen we op een ander level zitten haha.
    maar zus geniet en hoop dat je nog veel moois mag zien knuffel van mij.
    ook groetjes aan lutz als jullie weer tegen komen
    coby.

  • 30 December 2012 - 21:18

    Ineke Dikstaal:

    Hoi barbara, wat een echt afrikaanse verhalen, niet altijd leuk, maar het hoort er wel bij, in gedachten reis ik met je mee en zie ik het voor me, blijf genieten van al het moois dat je ziet.
    Je krijgt heel veel lieve groeten van de oud en nieuw groep die in brabant bij elkaar is,ik heb net je laatste verslag voorgelezen, dus ze leven mee.
    nu ben nog even. Hallo barbera, leuk om je verslag te lezen. Ik hoop dat je nog een heel voorspoedige reis hebt. Ik wil je ook nog even melden dat de verhuizing van Loes NIET is doorgegaan.
    Knuffel Ben en liefs van ineke

  • 05 Januari 2013 - 19:42

    Willeke Domburg:

    Hoi Barbera

    wouw wat een reis zeg een heel avontuur zeg knap hoor dat je dit onderneemt, allereerst wil ik jou een gelukkig en gezond 2013 wensen dat al je dromen en wensen in vervulling mogen gaan, blijf genieten van al het moois dat je ziet en nog tegen mag komen ik blijf je reisverslag volgen :) ik wens je nog een prachtige reis en avontuur en vooral veel gezondheid toe take care at your self

    Groetjes van Willeke uit Almere

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbera

Ik ben Barbera 63 jaar, en reis van Kenya naar Kaapstad in 10 weken. Samen met Lutz een vriend uit Duitsland. Ik ga proberen dit te verslaan op de computer, via internetcafe en hostels waar we verblijven.

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 542
Totaal aantal bezoekers 12226

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: