Gebeten door een spin en weer camera gestolen !!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu Gebeten door een spin en weer camera gestolen !!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu

Gebeten door een spin en weer camera gestolen !!!!

Door: Barbera Kraan

Blijf op de hoogte en volg Barbera

04 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve mensen,

Al weer een verslag ! Ik weet niet precies waar ik gebleven was. Ik zit nu te tikken met een opgezette vinger. Volgens Martha die ik in de Intercape ontmoette op weg naar Kaapstad, is het een beet van een spin. Maar laat ik bij het begin beginnen. Ik had al geschreven dat ik in de township van Swakopsmund sliep omdat de minibus er te lang over deed en mijn hostel al gesloten was. Ik heb nu begrepen dat er een persoon een kavel grond koopt, hij er vijf illegale huisjes op zet gemaakt van weggooi hout en golfplaat en deze verhuurt voor 500 of 600 namibische dollars is euro met een nul eraf.
Hij heeft dan een inkomen om zelf zijn stenen huis te bouwen. het groepje huizen doet samen met de kraan en de wc die buiten is. De elktriciteit wordt via elkaar met soeren verbonden. Als er brand komt is het heel gevaarlijk.
Ook Windoek heeft zijn township maar deze ziet er iets ruimer uit.De werkeloosheid in Namibie is 75 %. Toch is het een modern land. Schwaopsmund aan de kust ( de atlantische ) heeft een heerlijke boekhandel en mooie huizen en veel chique hotels en zelfs een pier zoals in Scheveningen. Er wonen dan ook veel Duitsers die gepensioneerd zijn.
Ik ging met de nachttrein terug naar Windhoek en kocht een busticket voor Kaapstad . Die busreis duurt 21 uur e nkostte 90 euro. Het was dan ook een heel luxe bus met goede stoelen en je benen konden ook leunen en doordat ik van Martha twee pijnstillers kreeg heb ik zowaar geslapen ! Ik begin het te leren want in de trein sliep ik ook wat omdat ik twee stoelen . had . In Windhoek ging ik weer naar de Paradise garden van CHristina en Pandu, de laatste is acteur en heeft in de film Tirza gespeeld naar het boek van Arnold Grunberg. De hoofdrol is van Gijs Scholten van Aschat en de film is voor een deel opgenomen in Namibie, in Sossus Vlei met zijn prachtige zandduinen die ik niet gezien heb omdat Paul alleen verder ging.
Er was pas zondag plaats in de bus naar Kaapstad en zo had ik twee dagen om naar het Daan Viljoe npark te gaan . Het is 24 km van Windhoek en ik kampeerde er een nacht.We gingen met zijn drieen Jetske en Paul uit Belgie gingen mee en wewandelden de 9 km trail Daar waren gekke spinnen op het pad met gekke webben die horizontaal liepen. De spin had gele poten. Mijn vinger ging opzwellen en kloppen . Ik dacht een zerende stroopnagel maar het was heel pijnlijk.
Ik kon niet goed slapen en toen het om zes uur licht werd opgestaan en naar het restaurant voor een ontbijt. De guard zei dat het om 7 uur openging en ik zette mijn kleine rugzak op het terras en klom de heuvel op om de zon te zien opgaan. Toen ik terug kwam was mijn rugzakje achter de bar en kreeg ik hem terug. Ik constateerde dat mijn camera niet in het vakje zat maar wilde geloven dat ie nog in de tent zou kunnen zijn. Dat bleek dus niet en er waren geen klanten op die tijd geweest , ik was de enige vroege vogel, dus moest personeel die er voor de klanten is het gedaan hebben.
Geen reactie, geen aandacht althans bijna niet. Ze verschuilden zich achter elkaar en de manager zou weer de supermanager bellen. Bij de receptie een kla cht in gediend en ook daar zou de chef er werk van maken. Ik wilde wel mijn adaptor afgeven als ik maar mijn memory card terug zou krijgen. Weer had ik alles op een card staan en niet gewisseld.
Naief en stom en weet ik veel maar weer zijn al mijn foto's WEG .
Het enige wat ik nog heb is foto's via facebook van andere mensen.
Ik ben nog niet over de teleurstelling heen. Personeel wat steelt moet op staande voet ontslagen worden, tenzij ze de camera teruggeven vonden Lieve en ik. Lieve is een Vlaming die in Berlijn werkt als Toeristbegeleider en een broer in Windhoek heeft en een ,man in Tanzania. Ze ging haar buren opzoeken in Kaapstad en reisde zelf wat rond en kwam ook naar het park, waar we overigens weinig dieren spotten. Alleen een wees Warthok die erg brutaal is.
En nu zit ik in Kaapstad ! Het schijnt er altijd te waaien. De stad is zo modern dat hij me aan Amsterdam doet denken. Ik ontmoette ook in de bus Hasan die een half jaar hier woont en een half jaar in Kiel in Duitsland. Hij heeft twee dochters waarvan een een bekende zangeres is in Hamburg. Hij bood me aan om me naar het Big blue Backpakkers hostel te brengen. Ik zit nu overal dichtbij, de stad , de beach ( og niet geweest) en morgen is er in het stadion een optreden van de Red Hot Chilipeppers, waar Martha met haar broer en zus naar toeging. Zij is een Namibische journaliste en schrijft voor de vrije Namibische Zeitung. Morgen ga ik met Hasan naar de penguins en ik ga Loes bellen dat ik wel de tuinroute wil doen en haar in Knijsna op kom zoeken . Ik heb nog tien dagen en ik heb het eindpunt op tijd bereikt. Waar zou Lutz zijn ?
Dag liefs van Barbera ps ik bel nog steeds met Tony en hoorde van twee Belgen dat ze de documentaire van Goedele Liekens gezien hebben en het een goede uitzending vonden. De Afrikanen gebruiken hun talent om vrouwen te charmeren en aandacht te geven en zij krjgen er financieel gewin voor terug. Zit het zo? Is het een win win situatie?
Coby heb je mijn kaart al gekregen ? Ton ik heb je mail gezien bedankt !

  • 04 Februari 2013 - 19:44

    Jet:

    Hoi Barbera, mijn nekharen staan rechtop bij het lezen van al jou avonturen in Afrika.
    Zou niks voor mij zijn, maar ik bewonder je om je moed. Hopelijke nog een paar mooie dagen daar voor jou en een goed veilige reis naar huis.
    Tot gauw.
    Groet Jet During.

  • 04 Februari 2013 - 20:15

    Janneke Van De Hoef 4 Februari 2013. 20.15 Uur:

    Hee Babs, goed van je om dit allemaal te ondernemen, dat neemt niemand je meer af voor je 65e jaardag.
    Geniet van al je verslagen en kijk er naar uit om je straks weer mondeling te spreken.
    Geniet nog van alles, goeie reis terug, dikke knuf Xx Janneke

  • 04 Februari 2013 - 20:31

    Willeke Domburg:

    Hoi Barbera

    wat een avontuur zeg wat jij allemaal mee maakt en onder neemt knap hoor, je moet ook nooit je rugzakje of tas ergens laten staan he je kan nooit en te nimmer iemand vertrouwen, en zeker niet met waarde volle spullen er in zoals een camera, beter had je je rugzakje mee genomen of althans de camera bij je gestoken en mee genomen de berg op, zo zie je maar weer eens ik wens je nog veel plezier geniet er nog maar lekker van een ene goede en behouden terug reis

    Groetjes Willeke

  • 04 Februari 2013 - 22:22

    Annemieke Jorna:

    Hallo Barbera

    Wat een pech!!!!! En ja, eigen schuld plaagt het hardst. Maar goed, het belangrijkste is dat het goed met je gaat en je je kunt gaan voorbereiden op je terugreis. Geniet nog van je laatste dagen.
    Goeie reis en tot binnenkort.

    Annemieke

  • 04 Februari 2013 - 23:22

    Janneke:

    Ooh mama, wat jammer zeg alle foto's weg. Maar gelukkig nog wel in je hoofd. Dan moet je het ons straks maar heel beeldend vertellen. Dat gaat zeker lukken als ik je blogs zo lees.
    Wat een avonturen zeg, kun je ook wel lekker ontspannen of moet je steeds op je hoede zijn?
    Was van de week nog even in je huis. Truus zorgt goed voor Negrita en voor je huis. Maar toch zou het fijn zijn als jij daar ook weer was. Ik tel de dagen.
    Tot snel!!
    kus
    Janneke

  • 05 Februari 2013 - 00:57

    Margaret:

    Dag Barbera,


    Je nieuwe verslag meteen weer gelezen. Wat een pech van die camera! Laat in dat moderne Kaapstad een dokter even je vinger beoordelen (Eerste hulp?) ... Wat een prestatie dat je op tijd in Kaapstad bent! Hoop dat je nu je Duitse 'reismakker' weer snel terugziet (en dat hij foto's heeft gemaakt van plekken waar jij ook geweest bent ...; wie weet ...). Morgen hebben we leesclubbijeenkomst. We hebben het vast ook over jou en je avonturen. Hou je haaks! Groet en liefs, Margaret

  • 05 Februari 2013 - 09:42

    Cobykraan:

    dag lieve zus wat een toestand zeg je jij van goed vertrouwen je ziet maar er zijn toch mensen die niet denken aan toerisme.
    hoop dat je vinger snel niet meer zeer doet ik denk aan je.
    geniet nog maar vast krijg je nog foto`s van luts.
    het zit er bijna op zal fijn vinden je weer vast te kunnen houden in alphen a/d rijn.
    doe nog maar genieten van de laaste dagen en wens je een behouden vlieg reis naar ned.
    ik heb geen kaart helas nog van je binnen wie weet komt hij nog. kus en knuffel van coby.

  • 05 Februari 2013 - 14:01

    Elly Ossewaarde:

    Hey Barbera,
    Leuk om al die belevenissen van jou te lezen. Hoop dat het verder goed met je gaat. In ieder geval een hele fijne terugreis en geniet er nu nog maar even van. De winter is hier nog niet voorbij. Brrrrr
    Groetjes Elly

  • 05 Februari 2013 - 19:59

    Ditty Burggraaff:

    He Sis,

    Wat kan jij leuk schrijven het leest als een boek.
    Misschien een idee om straks te gaan doen.
    Denk als je niet kan slapen aan alle plaatjes die op je camara stonden zo hou je de herinneringen vast.
    Oneerlijke mensen die er op lopen heb je overal.
    Wat eng!! Die spinnen.
    We zagen er ook zo een in Marakech die zijn idd giftig.
    Als het nog pijnlijk is moet je wel naar de EHBO.
    Nog even los gaan in Kaapstad en dan fly naar je huisje....
    Ik denk veel aan je,veel meer dan dat je in Nederland ben. Ha..!
    Dikke kus Jan en Ditty

  • 05 Februari 2013 - 20:14

    Marrydomburg:

    hallo barbera
    o,o wat een verhaal weer, m,n zus ten voeten uit.
    dat we heel verschillende personen zijn is bekend maar zo heel groot?
    het geeft dan ook niet , zolang jij je er maar goed bij voelt
    de tegenslagen niet meegerekend.
    mijn leventje voelt ook goed zij het op een geheel andere wijze dan de jouwe en dan is er gelukkig die ruimte die we elkaar gunnen.
    barbera de laatste afrikadagen komen in zicht, blijf a.u.b bij de les en wens je nog weer alle goeds voor wat nog komen gaat en dat je straks allen die je lief zijn in je armen kan sluiten. LIEFS van ons beide.x x.

  • 06 Februari 2013 - 12:50

    Johan Van Knegsel:

    Hoi Barbera,

    Die laatste zin van je verslag klinkt toch echt als een chique en verhullende omschrijving van prostitutie. Bijna als een vorm van ontwikkelingswerk, waarbij de dame in kwestie geld ontvangt (plus een HIV-besmetting).

    Ik lees met genoegen je avonturen.

    Johan.

  • 06 Februari 2013 - 13:02

    Marina Orchudesch:

    Hai Barbera,

    Wat een nare dingen heb je nu weer meegemaakt. Het is inderdaad wel iets voor jou, zulke ongelukken. Ik hoop dat het goed afloopt met je vinger, luister naar de goede raad die je van iedereen kreeg en ga naar een arts. Ik wens je nog een goede tijd in Kaapstad en een fijne reis terug. Tot gauw,

    Veel liefs, XXXXX

    Marina.

  • 06 Februari 2013 - 21:15

    Klarie Veerman:

    Hoi Barbera,

    Je hele reis op de website meegelezen. Ik ben wel een beetje jaloers, vooral op je moed! Wat een heerlijke tijd en wat is het snel gegaan.
    Hier ver weg in Nederland kijken we wel naar je komst uit. Berid je maar voor:-)

    Goede laatste dagen en terugreis! Groet van Klarie Veerman

  • 09 Februari 2013 - 09:38

    Jan Rikkers:

    Hallo Barbera,

    Wat zonde dat je al je foto's kwijt bent. Je laatste dagen, geniet er nog maar van.
    Wanneer ben je weer terug?

    Groeten Jan

  • 11 Februari 2013 - 10:34

    Wytze Beetstra:

    Hoi Barb, de laatste week alweer h'e! Heb je de camera nog teruggehad, of de kaart? En hoe gaat de vinger? Is die spin met gele poten al opgepakt? Hopelijk kom je deze week lekker tot rust en vind je ook Lutz terug. Zaterdag staan we je op te wachten, hoor! En ook zonder foto's hopen we te genieten van al je verhalen. Kun je misschien nog een keer het vluchtnr. in een malltje zetten als je er nog een rondstuurt?. Ton en ik wensen je een mooie week en een voorspoedige reis toe en tot zaterdag! Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbera

Ik ben Barbera 63 jaar, en reis van Kenya naar Kaapstad in 10 weken. Samen met Lutz een vriend uit Duitsland. Ik ga proberen dit te verslaan op de computer, via internetcafe en hostels waar we verblijven.

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 12205

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: