Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu Zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Barbera Kraan - WaarBenJij.nu

Zanzibar

Door: Barbera Kraan

Blijf op de hoogte en volg Barbera

19 December 2012 | Tanzania, Zanzibar

ik ben nu op zanzibar gekomen met een grote zeilboot meteen zeil dhow geheten met vijf Afrikanen 24 uur gevaren.\het was geweldig jammerdat ik de foto s niet kan sturen omdat ik geen snoer meegenomen heb. Beetje dom.

\ik zou hier wel kerst willen vieren. Er schijnt een bus Zweden te komen die hier \kerst vieren
\het is vreemd Zanzibar is moslim eiland zo n twee werelden metde touristen. De oceaan is heerlijk we hebben een kamerappartement met buiten zitten uitzicht op de zee .
Maar ja we zijn al met de derde week en hebben nog zeven voor de big travel


  • 19 December 2012 - 19:31

    Jet Urig:

    Hoi Barbera wat maak je veel mee daar aan de andere kant van de wereld.
    Zelf ben ik net terug van een middagje winkel, super dag € 332,25 !!!!
    Veel plezier verder.
    Groet Jet.

  • 19 December 2012 - 20:08

    Jan Talens:

    Hoi Bar,
    Je steekt ons de ogen wel uit he!!!
    Maar geniet er van wand dit is genieten
    voor je en misschien niet weer .
    Zou zeggen prettige kerst en een
    voorspoedig en gezond 2013.
    Groetjes Jan.

  • 20 December 2012 - 00:07

    Margaret:

    Barbera, 'Go with the flow'!
    Je miste de mails van Harry en Drieke n.a.v. 'The sense of an ending' (Barnes):
    (tekst Cat Stevens): 'Look at me, I am old, but I'm happy.
    I was once like you are now, and I know that it's not easy,
    To be calm when you've found something going on.
    But take your time, think a lot,
    Why, think of everything you've got.
    For you will still be here tomorrow, but your dreams may not.'

    Take care! Groet, Margaret




  • 20 December 2012 - 10:28

    Johan Van Knegsel:

    Hoi Barbera,

    Zo vreemd is het niet dat Zanzibar - ik had het eerder al over de bijzondere geschiedenis ervan - een moslimeiland is. Vanuit het Arabische schiereiland is de hele Afrikaanse oostkust bezeild, onder meer met dhows, traditioneel een Arabisch schip, en de sporen ervan zijn tot in Zuid-Afrika terug te vinden. Waar denk je bijvoorbeeld dat de naam van de Tanzaniaanse stad Dar-es-Salaam vandaan komt? Dat is Arabisch voor "Huis van Vrede".
    Toepasselijk in deze naderende kersttijd.

    Goede reis jullie!

    Johan.

  • 20 December 2012 - 11:29

    Winnie Sluiter:

    hoi Barbera,
    wauw,geweldig wat je doet.
    heel veel plezier,fijne feestdagen en bij deze een heel gelukkig en gezond 2013.
    groet Winnie

  • 20 December 2012 - 16:41

    Chiel Vermue:

    Hoi barbera,

    vind je het er mooi. Ik heb gehoord dat je al heel veel dieren hebt gezien. waar ga je eigelijk allemaal naar toe? En al vast een gelukkig nieuw jaar!!!

  • 20 December 2012 - 18:16

    Jan:

    Hallo Barbera,

    Wel bijzonder z'n dhow, het volgens mij toch een open schip en dan 24 uur? nog wel geslapen?
    hoelang blijf je op Zanzibar?
    Ik wens je fijne kerstdagen, waar je die dan ook gaat vieren ben wel benieuwd.

    goeten Jan.

    Ps blijf positief denken je hebt nog 7 weken

  • 21 December 2012 - 22:27

    Marrydomburg:

    Wat een wereld van verschil met hier.Veel nattigheid en weinig zon.Evenzo genieten we wel van de KERST SFEER met veel muziek en zingen.Ook de vele vele lichtjes overal zowel buiten als binnen.Wij wensen jullie weer veelmooie reis dagen toe.groeten van je zus en zwager.

  • 24 December 2012 - 13:28

    George Rullmann Schmidt:

    Ik wens je gezegende Kerstdagen. Dat is een totaal andere ervaring in de tropen dan in Nederland.
    En voor 2013: vrede, harmonie, liefde, leven, licht en verder alles wat goed voor je is, dus zeker ook gezondheid. Je hebt nu een ervaring, die je tot in lengte van dagen goede herinneringen verschaft.

  • 24 December 2012 - 16:17

    Klarie Veerman :

    Hoi Barbera,
    Wat mooi allemaal en fijn dat het goed gaat, ik weet het is niet origineel: geniet ervan!
    Groet van Klarie

  • 26 December 2012 - 18:08

    Cobykraan:

    hoi zus barbera,hier een brichtje van je zus coby
    Er is veel gebeurd maar vertel het je nog wel
    ben bezig met herstelling van de pacemacker.
    gaat goed mag niet fietsen is minder en rechter arm niet belasten dan weet je het wel he.
    nu ik gelukkig alleen ben geniet van mij huisje.
    lieverd geniet nog maar fijn van je reis en fijne tijd nog knuffel coby.

  • 11 Mei 2013 - 11:57

    Huib Akihary:

    Zanzibar... wat klinkt dat exotisch... het doet me denken aan het Olifantje Babar uit Zanzibar... ken je die nog uit de jaren 60?

    Ik ga eens googlen wat een dhow nu precies is en hoe die er uit ziet. Bij gebrek aan fotos ook maar even flinke fotos van Zanzibar googlen. Je houdt me wel bezig. Selamat Jalan Barbera. Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbera

Ik ben Barbera 63 jaar, en reis van Kenya naar Kaapstad in 10 weken. Samen met Lutz een vriend uit Duitsland. Ik ga proberen dit te verslaan op de computer, via internetcafe en hostels waar we verblijven.

Actief sinds 18 Nov. 2012
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 12229

Voorgaande reizen:

18 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: